שיווק הוא פעילות עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו וביצירת ביקוש להם...

שיווק הוא פעילות עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו וביצירת ביקוש להם...

שיווק הוא פעילות עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו וביצירת ביקוש להם...

מהו שיווק?

שיווק הוא פעילות עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו וביצירת ביקוש להם בקרב לקוחות פוטנציאליים. הפעילות השיווקית באה לקבוע עבור הארגון מיהם לקוחותיו, מה רצונותיהם וכיצד על הארגון לענות על רצונות אלו טוב יותר מהמתחרים.

לא מאמינים בשיווק אגרביסי

כשיטה לא קונבנציונאלית לקידום מכירות בתקציב נמוך, על ידי הסתמכות על זמן, אנרגיה (מוטיבציה)ויצירתיות במקום על תקציבים גדולים. מאז הפך המונח לחלק מאוצר המילים של עולם השיווק והפרסום על מנת לתאר שיטות שיווק מיוחדות – אגרסיביות.

אז מהי הגישה השיווקית של משקפית

תחום בשיווק, העוסק בתכנון מדיניות ודרכי פעולה להשגתה. שלבים בתכנון, בניהול וביישום אסטרטגיה שיווקית:

  • בחינת ניתוח הסביבה העסקית והמצב הקיים בשוק הרלונטי: הערכת מצב וזיהוי הזדמנויות פוטנציאלי, גובה פוטנציאל השוק.
  • גיבוש הצהרת משימה עסקית/ארגונית/שיווקית.
    בחירת שווקי יעד.
  • גיבוש אסטרטגית מותג.
  • קביעת אסטרטגית המיצוב התחרותית. האומנות של התאמת התדמית ומאפיינים אישיות המותג, כך שהם יענו על תפיסותיהם, עמדותיהם והעדפותיהם של קהל יעד נבחר. יוצר קשר ישיר בין מאפיין קיים של המוצר/שירות לצורך מוגדר של הצרכן. לכל מותג יכול להיות מיצוב אחד ויחיד שיעניק לו בלעדיות על מתחם נבחר בתודעת הצרכן.
    גיבוש תמהיל השיווק.
  • גיבוש אסטרטגית לוחמה שיווקית.
  • בניית תוכנית השיווק.
  • יישום תוכנית השיווק.
  • בקרה על תוכנית השיווק.
שיווק - משקפית